TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: Edukacja Jutra. W poszukiwaniu formuły współczesnej edukacji - Jan Grzesiak: Kształtowanie kompetencji badawczych studentów w toku studiów nauczycielskich ? w kontekście dydaktyki szkoły wyższej autor:
FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
Produkt w wersji cyfrowej - więcej informacji tutaj

Edukacja Jutra. W poszukiwaniu formuły współczesnej edukacji - Jan Grzesiak: Kształtowanie kompetencji badawczych studentów w toku studiów nauczycielskich – w kontekście dydaktyki szkoły wyższej

Wersja elektroniczna (brak aktualizacji)
Wydawnictwo: Wyższa Szkoła Humanitas
ISBN: 978-83-64788-26-0
Wydanie: 2015 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
3,00 zł
eKsiążka (Watermark)
PDF

Publikacja Format Wydanie Cena
eKsiążka pdf 2015 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2015 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2015 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2015 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2015 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2015 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2015 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2015 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2015 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2015 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2015 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2015 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2015 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 2015 r. 3,00 zł
 
 

Transformacje systemowe oraz przemiany społeczno-ekonomiczne w każdym okresie funkcjonowania społeczeństwa, a tym bardziej w dobie społeczeństwa wiedzy, wiążą się z reformami edukacyjnymi. Każda reforma w edukacji wyłania nadzieje jej twórców i realizatorów na lepsze jutro oraz satysfakcję po stronie podmiotów procesów edukacyjnych, a zwłaszcza nauczycieli, uczniów i ich środowisk rodzinnych. Jest to oczywiste i byłoby wszystko w porządku, gdyby w rzeczywistości każda reforma oświatowa sprawiała w następstwie poprawę jakości kształcenia i wychowania. Badania wskazują jednak, że często nie jest tak, co z kolei prowadzi do różnorodnych modyfikacji pierwotnie ustalonych założeń danej reformy urzeczywistnianego systemu kształcenia, wychowania i opieki nad dziećmi oraz uczącą się młodzieżą. Stąd też na szczególne zaakcentowanie w tym miejscu zasługuje idea wyrażona przez Profesora Kazimierza Denka pod nazwą „toczącej się reformy”.
W modelu kształcenia opartym na organizowaniu czynności uczenia się (studiowania) oraz na współdziałaniu role nauczyciela przybierają specyficzne właściwości kompetentnego mentora, czyli jednocześnie opiekuna, przywódcy i doradcy wobec uczącej się jednostki lub grupy, a podstawowa rola nauczyciela pozwala na utożsamianie go z rolą „mentora zmiany”. (…)
W poszukiwaniu modelu współczesnej edukacji niezbędna, a nawet konieczna, jest pierwszoplanowa zmiana w obszarze edukacji nauczycieli w dialogu – edukacja oparta na zaufaniu, autentycznym autorytecie i wspólnej misji. Niezmiernie ważna i istotna jest przy tym gotowość każdego dobrego nauczyciela i nauczyciela nauczycieli do podejmowania pewnego ryzyka związanego ze współodpowiedzialnością za efekty pracy innych osób.
(…) warto zwrócić uwagę, że poza wykorzystaniem wsparcia i doświadczenia ze strony specjalistów-liderów zmiany, wskazane jest wdrażanie w edukacji nauczycieli oraz w edukacji w ogóle systemu wzmacniającego proces naturalnego mentoringu. Rozwiązania o charakterze organizacyjnym stawiają wymagania, żeby systematycznie rozszerzać rzesze osób kompetentnych do sprawowania funkcji „prawdziwych” i lubianych przez uczniów (studentów) mentorów. Tak więc w imię dobrej edukacji jutra nieuchronnie należy z odpowiedzialnością i kompetencyjnością urzeczywistniać wyzwanie określone w tytule. Współczesna edukacja coraz bardziej wymaga od jej realizatorów stosowania formuł i norm odnoszących się do strategii polegających na dostosowywaniu (się) oraz na skutecznej innowacyjności.
Jan Grzesiak
(frag. <i>Wstępu</i>)

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Libera akceptuje płatności: